середа, 7 березня 2018 р.


Позакласний захід з математики “Турнір юних математиків” в 6 класі
 Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;  розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді;  формувати дружні, товариські відносини, вміння працювати групою; виховувати потяг до неперервного вдосконалення своїх знань.
Обладнання: протоколи для журі, сигнальні палички, секундомір, аркуші зі словом «Арифметика», завдання для естафети, цифри для кріплення до одягу,сірники,  завдання для «Знайди пару», призи.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
                                                       Математика всіх закликає:
                                                      «Ти, міркуй, фантазуй і твори»
(Будзінська М. І.)
Ведуча. Доброго дня, шановні гості, вболівальники, учасники команд.
Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних веселих команд 6-их класів, які покажуть свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.
Ведучий. За ходом змагань спостерігатиме журі
(представляє членів журі).


Але журі не лише слідкуватиме за грою команд, але й за поведінкою вболівальників.
Ведуча.  
Хто уважний, чемний буде,
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати,
Думать іншим заважати —
Бал команді буде знятий.
(Результати конкурсів журі фіксує у протоколі — див. Додаток ).


І. Привітання (представлення команд).
(Команди презентують назву, емблему та девіз).
Ведучий.  Для привітання запрошуємо по черзі команди 6-А, 6-Б та 6-В класу.
Максимальна кількість балів — 5.

ІІ. Бліц-турнір.
Ведуча.  Команди отримують по 9 запитань. Відповідати потрібно чітко та швидко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
І команда.
1.     Найменше натуральне число (1).
2.     Число, що ділиться без остачі на дане натуральне число називається … (кратне).
3.     Градусна міра прямого кута. (90о).
4.     Успіх у битві. (Перемога).
5.     Що означає розв’язати рівняння? (Знайти корені або довести, що їх немає).
6.     Сформулюйте ознаку подільності на 9. (Сума цифр числа ділиться на 9).
7.     Чому дорівнює 23. (Всім).
8.     Як називається натуральне число, що має тільки два дільники? (Просте).
9.     Як помножити мішані числа? (Записати їх у вигляді неправильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів).
ІІ команда.
1.     Чи можна множити на нуль? (Так).
2.     Число, що стоїть над рискою дробу? (Чисельник).
3.     Два числа, добуток яких дорівнює одиниці називаються … (Взаємно обернені).
4.     Креслярський інструмент, яким можна виміряти довжину відрізка. (Лінійка).
5.     Рівність, що містить невідоме, називається … (Рівнянням).
6.     Ознака подільності на 2. (Число, запис якого закінчується парною цифрою).
7.     Чому дорівнює 42? (16).
8.     Назвіть найбільший дільник числа 12. (12).
9.     Як помножити звичайні дроби? (Чисельник помножити на чисельник, знаменник помножити на знаменник).
ІІІ команда.
1.     Числа, що використовуються для лічби предметів, називаються … (Натуральні).
2.     Що таке відсоток? (Одна сота числа).
3.     Яку дію позначає риска дробу? (Ділення).
4.     Число, на яке не можна ділити. (Нуль).
5.     Найкоротший місяць року. (Лютий).
6.     Ознака подільності на 3. (Сума цифр числа ділиться на 3).
7.     Чому дорівнює 33? (27).
8.     Назвіть дріб, обернений до дробу . .
9.     Як поділити два звичайних дроби? (Ділене помножити на число обернене до дільника).
ІІІ. «Математичне намисто».
Ведучий.  Кожна команда отримує аркуш паперу зі словом «арифметика», що написано вертикально. Члени команди повинні придумати і записати на своєму аркуші слова математичного змісту, в кожному з яких буде задіяна одна буква записаного слова. Кожне слово — 1 бал. Якщо якась команда першою закінчила, підіймає сигнальну паличку — в цей час конкурс припиняється, команди здають журі свої відповіді.



ІV. «Спробуй, наздожени».
Ведуча.  Члени команди один за одним виконують вказані дії: розв’язують приклади, використовуючи результат попереднього учасника.
За кожен правильно розв’язаний приклад — 1 бал.


 V. Конкурс капітанів.
Ведучий.  Запрошуємо капітанів команд для виконання наступних завдань. Бали заробляє та команда, чий капітан швидше впорається з відповідним завданням.
За кожне правильно розв’язане завдання — 3 бали.
1.     Із сірників складено приклад: VI – IV = XI. Потрібно перемістити один сірник, щоб розв’язок став правильним. (Відповідь: VI + IV = X).
2.     Магазин за перший день продав 180 кг помідорів, а за другий — 270 кг. На скільки відсотків більше магазин продав помідорів за другий день? (Відповідь: 50%).
3.     Знайдіть три числа, якщо їх середнє арифметичне 12, а друге число удвічі більше за перше і втричі менше від третього. (Відповідь: 4; 8; 24).


VІ. «Склади число».
Ведуча. Кожному учаснику команди на одяг прикріплюють цифри. Називається число з шести цифр, а учні повинні якомога швидше скласти його.
Кожній команді дається 2 хв. За кожне складене число — 1 бал.
І команда: 1, 3, 5, 7, 8, 9.
ІІ команда: 0, 1, 4, 6, 7, 8.
ІІІ команда: 1, 2, 3, 5, 6, 7.




І команда: 931857; 183957; 753918; 397518; найбільше парне число; число, кратне 5; число, кратне 2.
ІІ команда: 810476; 146078; 641708; 407186; найменше парне число; число, кратне 10; число, кратне 2.
ІІІ команда: 251736; 365127; 321756; 731526; найменше парне число; число, кратне 5; число, кратне 2.
VІІ. «Знайди пару».
Ведучий. До слів з правого стовпчика потрібно підібрати слова з лівого стовпчика. При цьому у правому стовпчику вказати номер відповідного слова з лівого стовпчика. Кожна правильна відповідь — 1 бал.
Завдання: 


VІІІ. Перегони.
Ведуча. Командам потрібно розв’язати завдання. Якщо якась із команд розв’язала раніше, то піднімає сигнальну паличку і відповідає, якщо відповідь неправильна, то право відповідати отримує наступна команда. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Завдання:
1.     Кожен з семи братів має по одній сестрі. Скільки дітей в родині? (8 дітей).
2.     У корзині 3 яблука. Як поділити ці яблука між 3 хлопчиками так, щоб одне яблуко залишилося у корзині? (Один повинен взяти з корзиною).
3.     Яке число має стільки ж букв при написанні, скільки й означає? (Три).
4.     Двоє братів грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожен учень? (2 год).
5.     Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб одержати число більше за 2, але менше за 3? (Кóму).
6.     Цеглина важить два кілограми і ще пів цеглини. Скільки важить цеглина? (4 кг).
7.     На подвір’ї ходили вівці та кури, разом у них 14 ніг. Скільки було овець та курей, якщо всього було 5 голів? (2 вівці та 3 курки).
8.     Від тканини довжиною 200 м щодня відрізали по 20 м. Через скільки днів відрізали останні метри тканини? (Через 9 днів).
9.     Із Києва до Львова виїхав поїзд зі швидкістю 50 км/год, а зі Львова до Києва виїхав поїзд зі швидкістю 60 км/год. Який з поїздів буде далі від Києва в момент зустрічі? (В момент зустрічі поїзди на однаковій відстані від Києва).


ІХ. Підбиття підсумків турніру.

Ведучий.
За хвилиною – хвилина
Ось і грі прийшов кінець.
Тож покаже нам рахунок:
Хто сьогодні молодець!



Ведуча.
Всі команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
що усі ви молодці.
Тепер, журі, за Вами слово.
Хоч грали всі вони чудово,
Та щоби сумніви пропали, —
Хто кмітливіший, Ви б сказали?
Журі підбиває підсумки турніру, оголошує результати.
 Проводиться нагородження переможців.



Додаток 


ПРОТОКОЛ
№ п/п
Конкурси
Максимальна кількість балів
6-А
6-Б
6-В
1.
Привітання
5
2.
Бліц-турнір
9
3.
Математичне намисто
10
4.
Спробуй, наздожени
10
5.
Конкурс капітанів
9
6.
Склади число
6
7.
Знайди пару
10
8.
Перегони
9
Вболівальники
+1 або (-1)



Усього:
Місце:





Немає коментарів:

Дописати коментар